یک گروه هکر ارائه دهندگان را با حملات DDOS تهدید می کند

BlackVPN یک ارائه دهند نرم افزار شبکه خصوصی مجازی، از پرداخت باج به گروه هکر Armada Collective خودداری کرده است، که مورد تهدید برای یک حمله DDOS به شرکت در صورت عدم پرداخت آن شد.

ddos

با توجه به پستی که در وبلاگ گذاشته شد، BlackVPN ایمیل تهدید آمیزی از گروه دریافت کرد که خواستار پرداخت 10.08 بیتکوین (حدود 4600 دلار) تا دوشنبه شدند، یا اینکه باعث آسیب به سرویس خواهند شد و مبلغ تقاضا شده در صورت عدم پرداخت هر روز بالا می رود. در ایمیل گفته شده بود که : ” Bitcoin ناشناس است و هیچ کسی هرگز نخواهد فهمید که شما همکاری کرده اید”.

گفته می شود Armada Collective گروهی از هکرها هستند که سرویس ایمیل رمزگذاری شده Protonmail را در سال گذشته مورد هدف قرار دادند و با موفقیت 6000 دلار از این شرکت سوییسی قاپیدند بعد از اینکه سرورهای آن را با ترافیک از بین بردند.

معلوم نیست افرادی که BlackVPN را تهدید کرده اند همان گروه هستند یا فقط از آنها تقلید می کنند. به صورت ناشناس، این تقریبا غیر ممکن است که بر روی صحت آن تحقیق بشود وقتی کسی ادعا می کند از طرف آن گروه صحبت می کند . یک گزارش در دسامبر حتی اشاره کرده است چطور این گروه هکر به طور مکرر تقلید می کند.

BlackVPN در 18 آوریل این تهدید را دریافت کرده است و برای روز حمله ای که به قولی DDOS نامیده می شود آماده شده بوده است.

راه کار های خدمات دهندگان فروش VPN و کریو

ارائه دهندگان خرید VPN تصدیق کرده اند در 16 آوریل، اختلال برای این شبکه بوسیله حمله های DDOS کوچک بوجود آمده بود. هیچ نفوذی تشخیص داده نشد. از آن به بعد کمپانی گفت، در برابر حملات احتمالی آماده مقاومت شده است و به مشتریان گفت که در امنیت هستند.

گفته شده این حمله فقط در برابر سیستم های BlackVPN است و حمله به سرویس ما سازش یا تهدیدی برای حریم خصوصی یا امنیت مشتریان ما نمی باشد. بدترین قسمت این سناریو این است که سرویس VPN ما و سیستم های پشتیبانی در طول حمله غیر قابل دسترس هستند.

پست وبلاگ اضافه کرده است که این ها آگاهی هایی  از دو ارائه دهنده VPN هستند که تهدیدات مشابه دریافت کرده اند، اما نام آنها نیست.

این کمپانی گفت : ” ما امیدواریم که شفافیت خدمات ما دیگر سرویس های VPN را تشویق به صحبت کند اگر آنها نیز ایمیل تهدید آمیز دریافت کرده ان، چه در حال حاضر و چه در آینده”.

هفته گذشته سرویس VPN Cloak، ایمیل مشابهی دریافت کرد، که در آن درخواست 10 بیتکوین شده بود. آن شرکت تلاش برای اخاذی را تکذیب کرد.

اما گفته شده گروه هکر برخی موفقیت های داشته. SCRYPTmail، ارائه دهنده ایمیل رمزگذاری شده دیگر، در هفته گذشته باج خواهی ای 10.12 بیتکوین را دریافت کرد هنگامیکه با تهدیدات مشابه از Armada Collective روبرو شد و بخش کوچکی از آنها، فقط چند سنت را پرداخت کرد.

مشخص نیست که که آیا Armada Collective همان گروه است که تهدیدات Cloak، SCRYPTmail و دیگر VPN ها را انجام داده است . اگر اینطور باشد، مجرمان سایبری ممکن است چندین تهدید برای ارائه دهندگان VPN فرستاده باشند تا ببینند آیا هر کسی اقدامی می کند. با توجه به BlackVPN این گروه در هر زمان فقط می تواند یک حمله انجام دهد.

 

digitaltrends.com/computing/blackvpn-armada-collective-ddos-threats-ransom-demands/