چطور ارورهای VPN و Proxy را رفع کنید

عیب یابی خطای اتصال ناشی از نصب VPN و اتصال با پروکسی

%d8%a7%d8%b1%d9%88%d8%b1-vpn

کامپیوترها به همان اندازه باهوش اند که برنامه نویسان آن هستند، بنابراین همانند انسان ها مستعد انجام اشتباهات اند. در این مقاله، ما می خواهیم برخی از پیام های خطای متداول و مشکلات اتصال که افراد در هنگام استفاده از VPN و پروسکی با آن روبرو می شوند را بررسی و چگونگی رفع عیب را ارائه دهیم. به طور عادی، درک هر مشکل فنی که در وب وجود دارد، رفع عیب آن حتی ساده ترین سرویس VPN یا Torrent Proxy در ابتدا دلهره آور بنظر می رسد. فریب نخورید، این کار واقعا آسان است. بیایید شروع کنیم:

1- خطای احراز هویت

احتمالا این خطا متداولترین خطا پس از خرید VPN و در هنگام استفاده از VPN و پروکسی است، بسیاری از افراد ممکن است این پیغام خطا را در طول دوره اشتراک سرویس VPN و پروکسی دیده باشند. هر زمانیکه پیغام خطای احراز هویت را دیدید این پیغام دارای یک مفهوم است: نام کاربری یا رمزعبور صحیح نمی باشد. اگر شما این پیغام خطا را در جایی مشاهده کردید اولین چیزی که باید انجام دهید بررسی مجدد اطلاعات ورود است. اطلاعات ورود VPN و Proxy می تواند مجددا به صورت امنی توسط ارائه دهنده تنظیم شود.

2VPN متصل می شود، اما نمی توانید در وب به جستجو بپردازید!

اگر شما فردی هستید که به طور مداوم در حال جابجایی هستید، احتمالا در برخی نقاط با این خطا روبرو می شود. هر زمان که شما به یک شبکه wi-fi متصل می شود، کامپیوتر شما یک IP به شما اختصاص می دهد و شروع به جستجو وب سایت مورد درخواست شما با DNS می کند. اگر به صورت نرمال می توانید متصل شوید اما با VPN اتصال شما برقرار نمی شود، این معمولا نشان دهنده درگیری DNS است. سریعترین راه برای حل آن، تنظیم DNS شما برای گوگل و حذف هر تنظیمات قدیمی است که این مشکل را بوجود می آورد. DNS خود را در ویندوز یا مک برای گوگل تنظیم کنید این کار ممکن است چند ثانیه طول بکشد.

3– چرا با خرید VPN سرعت ما از سرعت عادی اینترنت کندتر است؟

هر زمانیکه به VPN متصل شوید، ابتدا باید حساب کاربری به موقعیت مکانی که سرور مورد نظر شما قرار دارد وصل گردد. فاصله از سرور بر روی سرعت دانلود شما تاثیر دارد. برای مثال، یک کاربر VPN مستقر در ایالات متحده به سرور VPN که در آمریکای شمالی یا اروپا قرار دارد سریعتر از سروری که در روسیه، آسیا یا نیوزلند قرار دارد متصل می شود. نوع VPN که در حال استفاده از آن هستید، چه (PPTP، OpenVPN (UDP or TCP یا اتصالات Stealth نیز تفاوت های بزرگی را موجب می شوند. برای داشتن تجربه دانلود امنتر و سریعتر استفاده از سرورهای VPN با برچسب UDP پیشنهاد می شود. UDP بهترین سرعت را به شما ارائه می دهد، در حالیکه TCP و Stealth AES256 به شما درجه بالایی از رمزگذاری و امنیت را می دهند. سرویس هایی برای خرید VPN کریو انتخاب کنید که همه این گزینه ها را به شما ارائه دهند.

4– تورنت پروکسی در حال کار کردن بوده است و اکنون این پیغام را می دهد: Connection Timed Out

اگر شما از پروکسی بیت تورنت ناشناس استفاده می کنید، گاهی اوقات ممکن است شما این پیغان را زیر وضعیت ردیاب خود ببینید: “Connection Timed Out”. این پیغام خطا مانع دانلود/آپلود شما می شود اما موجب نشت آدرس IP مشتری نمی شود. 99% از موارد این پیغام خطا با بستن و شروع به کار مجدد نرم افزار حل می شود. همیشه مطمئن باشید که آخرین نسخه از نرم افزار utorrent، bittorrent یا Deluge را دارید تا بهترین تجربه را از بیت تورنت ناشناس داشته باشید.

5– سرویس VPN به طور پشت سر هم قطع می شود

اگر دریافته اید که VPN شما پس از ترک اتاق قطع می شود، اطمینان حاصل کنید که همه ویژگی های ذخیره انرژی روی کامپیوتر شما غیر فعال شده است. بسیاری اوقات، قابلیت ذخیره انرژی که به طور پیش فرص به صورت خودکار فعال می شود می تواند در اتصال VPN شما دخالت کند و اتصال شما را قطع می کند. اگر به صورت 100% از خاموش بودن گزینه های ذخیره انرژی روی لپ تاپ یا دسکتاپ اطمینان دارید، اغلب اوقات TCP می تواند اتصالات VPN پایدارتری نسبت به UDP برقرار کند، بنابراین ایده خوبی است که از این پروتکل استفاده کنید.