رفع کاستی آنتی ویروس ها با تروجان ها

تروجان ها هنوز هم کاستی های موجود در نرم افزارهای آنتی ویروس را رفع می کنند

این شرکت عذر خواهی کرد و گفت آسیب پذیری ها واقعیتی از سیر تکاملی نرم افزارها هستند.

virus

گفته شده تروجان می تواند سه یا چهار هفته طول بکشد تا رفع نقص شود در محصول مصرفی که بوسیله محققان امنیتی گوگل پیدا شده است.

مدیر عامل شرکت CEO Marcin Kleczynski در یک پست وبلاگ گفت: این شرکت چندیدن آسیب پذیری در سرور را رفع کرد اما هنوز نسخه جدید از محصول ضد تروجان برای رفع مشکلات سمت سرویس گیرنده در حال تست شدن است.

او گفت: در این میان، مشتریان می توانند یک راه حل پیاده سازی کنند: آنهایی که از نسخه بیمه شده استفاده می کنند باید قادر به حفاظت از خود تحت تنظیمات برای اینکه همه آسیب پذیری های گزارش شده کاهش یابد.

Kleczynski عذر خواهی کرد، گفت آسیب پذیری ها واقعیت هستند که همراه با سیر تکاملی نرم افزارهای ما می آیند. او نوشت: این چیزها اتفاق می افتند در حالیکه نباید برای کاربران ما اتفاق بیفتند.

Tavis Ormandy محقق گوگل مشکلات مختلف با تولید آنتی تروجان را آشکار کرد ، از جمله اینکه نمی توانند از رمز گذاری استففاده کنند وقتی که در حال دانلود کردن امضاهای تازه اند.

آن امکان برای فرد در میانه حمله باز می کند، Ormandy در مشاوره گفت. یک مهاجم به طور بلقوه می تواند فایل امضا شده را جایگزین کند.

Ormandy همچنین سه مشکل دیگر را پیدا کرد، از جمله مزیت تعدیل نقص.

او گزارش داده است نقص های تروجان در نوامبر و به شرکت 90 روز فرصت داده تا از قبل از عمومی شدن آنها را رفع کنند.

Ormandy  به تازگی تعدادی از محصولات امنیتی را کامل تجزیه و تحلیل کرده است و مشکلات هشدار دهنده پیدا کرده است. ماه گذشته، او مشکلی در آنتی ویروس Trend Micro پیدا کرد که توانسته بود برای سرقت رمز عبورهای ذخیره شده مورد استفاده قرار گیرد.

آسیب پذیری بخصوص در محصولات امنیتی بسیار خطرناک است از آنجاییکه آنها اغلب دسترسی عمیق به سیستم عامل های کامپیوترها دارند.

ده ها مورد از آسیب پذیری ها سال گذشته در محصولات آنتی ویروس ها از فروشندگانی از جمله  Kaspersky Lab، ESET ،  Avast ،  AVG Technologies ، Intel Security پیدا شدند . کارشناسان امنیت برای سالها هشدار دادند که نقص ها در محصولات حفاظتی نقطه پایانی یک خطر بزرگ در بر خواهد داشت.


www.pcworld.com/article/3029314/security/malwarebytes-still-fixing-flaws-in-antivirus-software.html