تفاوت مودم با روتر شبکه

تفاوت بین مودم و روتر خرید vpn و خرید کریو چیست؟

در خرید کریو بسیاری از ارائه دهندگان سرویس های اینترنتی ترکیب واحدی از مودم و روتر را پیشنهاد می کنند، اما مودم چیزی شبیه به یک روتر نیست. درک اینکه یک مودم دقیقا چیست بسیار مهم است پس شما می توانید مودم خودتان را بخرید و پرداخت ماهیانه 8-15 دلار برای اجاره از ارائه دهندگان خدمات اینترنت متوقف کنید.

modem and router

یک روتر و یک مودم واقعا دو دستگاه جداگانه هستند. اگر شما می خواهید مودم خودتان را بخرید، همچنین اگر در حال حاظر روتر ندارید ممکن است نیاز داشته باشید که یک روتر بخرید.

روتر چه کاری انجام می دهد؟

اساسا روتر شما اتصال به اینترنت را بین چندین دستگاه به اشتراک می گذارد. یک روتر معمولی همچنان یک روتر بی سیم نیز می باشد و شبکه Wi-Fi را برای اتصال بین چندین دستگاه  ایجاد و میزبانی می کند. این احتمالا چندین پورت اترنت نیز دارد، که به شما اجازه اتصال چندین دستگاه را می دهد.

پس از آن از طریق مودم به اینترنت متصل می شود و خود روتر یک آدرس IP عمومی دریافت می کند. سرورها بر روی اینترنت با روتر شما ارتباط برقرار می کنند و روتر ترافیک را به دستگاه های مناسب بر روی شبکه خانگی شما جریان می دهند.

اما، فقط با روتر، در واقع شما نمی توانید به اینترنت متصل شوید. روتر باید از طریق یک کابل اترنت به اینترنت متصل شود. برای انجام این کار شما نیاز به یک مودم دارید.

modem

خرید کریو

مودم چه کاری انجام می دهد؟

مودم شما با شبکه ارائه دهنده سرویس اینترنت شما ارتباط برقرار می کند. اگر یک مودم کابلی باشد، از طریق کابل کواکسیال به زیرساخت های ارائه دهنده کابل متصل می شود. اگر یک مودم DSL است به خط تلفن متصل می شود.

مودم با ارائه دهنده سرویس اینترنت شما ارتباط برقرار می کند و شما نیاز به نوع صحیح مودم خواهید داشت که با زیر ساخت های ISP شما کار کند.

مودم به هر نوع زیر ساختی که شما دارید مثل کابلی، تلفنی، ماهواره ای، فیبری متصل می شود و خروجی کابل اترنت استاندارد می دهد که شما می توانید به روتر (یا یک کامپیوتر) متصل کنید و یک اتصال اینترنت بدست آورید.

router modem

ترکیب روتر ها و مودم ها

برخی ارائه دهندگان سرویس اینترنت یک مودم و یک روتر را در یک جعبه پیشنهاد می دهند.درون این جعبه الکترونیک و نرم افزار برای اینکه هر دو کارائی را ارائه دهد، عمل کردن به عنوان یک مودم  که ارتباط بین ISP  برقرار می کند و عملکرد به عنوان یک روتر برای اینکه یک شبکه Wi-Fi ایجاد کند.

ISP ها تمایل دارند دستگاه های چندکاره شبیه این را پیشنهاد کنند، اما هیچ دلیلی برای مجبور کردن شما برای استفاده از این نوع جعبه ها ندارد.

http://www.howtogeek.com/234233/whats-the-difference-between-a-modem-and-a-router/